МЕХАНІЗМ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ

ФОРМА ДЛЯ ЗВЕРНЕННЯ СПОЖИВАЧІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ


Національний банк України має повноваження на захист прав споживачів фінансових послуг і регулює поведінку банків та небанківських фінансових установ щодо їхніх клієнтів. Cпеціальний підрозділ, який цим опікується, – Управління захисту прав споживачів фінансових послуг.
Основні напрямки роботи НБУ у захисті прав споживачів фінансових послуг:
- робота зі зверненнями громадян;
- встановлення вимог до фінансових установ;
- нагляд за додержанням законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг та контроль за дотриманням законодавства про рекламу (в частині реклами у сфері фінансових послуг).
Відповідно до пункту 14 розділу III Інструкції про організацію розгляду звернень громадян, проведення особистого прийому та забезпечення доступу до публічної інформації в Національному банку України, затвердженого Рішенням Правління Національного банку України від 14.05.2020 № 332-рш Особа подає звернення/запит на інформацію до Національного банку:
1) засобами поштового зв’язку;
2) на універсальну телефонну “гарячу лінію” Національного банку (далі – “гаряча лінія”);
3) шляхом надсилання на електронну пошту (e-mail) Національного банку;
4) через заповнення відповідних форм на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку (далі – електронне звернення/запит на інформацію);
5) під час прийому в Центрі прийому громадян (або в іншому приміщенні, в якому може проводитися прийом громадян);
6) під час особистого прийому;
7) через державні органи, установи (організації) незалежно від форм власності, народних депутатів України та депутатів місцевих рад.
Контактна інформація для звернення до Національного банку України:
- поштова адреса для листування: вул. Інститутська, 9, м. Київ, 01601.
- цілодобова Гарячу лінію контакт-центру Національного банку України за номером 0 800 505 240.
- адреса електронної поштової скриньки для електронного звернення на електронну пошту Національного банку України nbu@bank.gov.ua.
- для подання електронного звернення у розділі “Захист прав споживачів” на сторінці офіційного інтернет-представництва Національного банку України, скориставшись наступним посиланням:
https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection
зокрема через онлайн-звернення скориставшись на зазначеній вебсторінці будь-який із месенджерів;
- адреса веб-сайту Національного банку України: https://bank.gov.ua/;
режим роботи НБУ: Пн-Чт 9:00 – 18:00, Пт 9:00 – 16:45.
З детальною інформацією щодо звернення до Національного банку України можливо ознайомитсь натиснувши наступне посилання: